ingen bra start på veckan!!!

Hejsan!!!

Helgen var jättetrevlig...

I lördags drog jag med mina föräldrar att titta på möbler. Vi började på Nilssons i Svedala där jag sprang på en soffa jag verkligen vill ha. På kvällen var jag hemma oss min kusin. Vi spelade gitarr heroes. Snackade lite girl talk...
 spelade lite gitarr heroes till. Man börjar få in det lite men bara och då menar jag bara steg easy på mitt gitarr heros som är 3 nummer 2 som min kusin hade var faktiskt svårare eller så var jag kass på det bara för man inte spelat de låtarna innan. Matan var mycket god, tack så mycket för både mat och en trevlig kväll skönt att slappna av lite...

Söndagen blev blev lugn. Min kollega hämtade mig så åkte vi upp till stan och åt mat på Mando. Mycket gott, ni som inte varit det besök det.  Hon är en liten kaffetjej så vi gick till Mandos granne som var expresso house där hon fick i sig lite kaffe, medans jag tog en frapino( tror jag den heter) med smacken choklad. Mycket god, den är lite som en shake. Pröva den är mitt tips.

Sedan var det måndag... Allt började bra , var på gott humör. Kom till jobb, hämtade jobbebilen körde till Oxie bakom Amfiteatern där jag slutade i fredags. Tog på mig min sele, tankade min trimmer, sätter på mig mitt vesir och mina hörlurar startar trimmern och sätter i gång. Klockan var runt 07.40 jag trimmar går runt ett hörn och när jag är på väg tillbaka så ser jag 2 små patteglyttar stå vid min bil så jag ökar takten lite och då ser jag att de har en väska... tittar lite noggranare då ser jag det är min rosa manchester väska som jag hade i bilen. Börjar springa ( det ända jag tänker på låste jag inte) Trimmern är i vägen så jag slänger av mig den så fort det bara går springer efter dem men de hinner försvinna, Går tillbaka till bilen då ser jag att min fönster ruta är inslagen. Blir ganska kokt. Ringer min chef säger vad som hänt, vi möts vid polisen så jag kunde stöld anmäla det hela. Nu till det värsta enligt mig. I väskan hade jag förutom min mat för dagen så hade jag min plånbok med körkortet,visakortet, pengar och en massa andra medlemskort , Jag vet vad ni tänker man ska inte ha värde saker i bilen men har inte något val. Jag har en kåpa på min bil i plåt så man inte kan se in men den ena dörren går ej att låsa så där kan jag inte ha den, Har inte blats i byxorna att ha min plånbok så jag hade satt min väska bakom passagerar sättet men vad hjälpte det, sedan hade jag även min privata mobil i väskan, och den hade jag köpt i våras för runt 2000kr , lagom roligt. Så ni som vill nå mig så går det inte för tillfället. Kommer att ha samma nummer men ett nytt simkort så alla nummer jag hade är borta nu... kan man bli vansinig för mindre eller... Ett nytt körkort och sim kostar pengar nu när man ska flytta och det som ev kommer att kosta mest är kopiering av nycklar. Jag hade nämligen mina nycklar till lgh i väskan också...  Min privata försäkring täcker inte nycklarna och värdet på det andra går inte upp till självrisken.
Vet inte än om jobbets försäkring gör det får se. Tycker att jobbets försäkring eller jobbet borde hjälpa lite i och med att jag behöver mina saker, och att inte kåpans alla dörrar går att låsa. Får se vad som händer..
Jag jobbade över också 1 timme men efter åt stannade jag och min kollega kvar lite i Oxie så vi kunde titta lite extra där det hade hänt. Vi gick där killarna hade sprunget, när vi såg att där stod folk i en trädgård så passade vi på att fråga dem om de sett mina saker. Det hade de inte men de skulle höra av sig om de hittade nått och så berättade de att deras granne hade haft inbrott antagligen av samma gärningsmän...
 
Idag är det tisdag....
Har lugnat mig lite men fortfarande irriterad på killarna som gjorde det. Jag hoppas att de bara slängt mina nycklar och nån snäll person lägger dem på postlådan så polisen kan skicka dem till mig...
Annars har det bara varit en regning och lång dag....
Fick reda på att en kollega på jobb är Gravid och ska få en liten bebbe någon gång i April så jag vill bara passa på att gratulera henne och hennes sambo... Så ett JÄTTE GRATTIS till er..

nä nu börjar de desperata hemmafruarna så nu har jag inte tid att skriva mer så ni får ha en 
fortsatt trevligt kväll
kram på er
annika   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0