händer märkliga saker hela tiden

hejsan hoppsan

jag då är det tisdagskväll fast det känns som måndag.

idag har det hänt massor för det första måste jag bara säga att vårdcentralerna borde ha mer koll på sina läkare. Min pappa gick dit idag på grund av att hans förkylning har satt sig på luftrören. När han kom dit sa läkaren till honom att han hade kol. Visst man kan få det även om man inte röker, och nu är det flera år sedan han slutade röka. Dessutom så borde hon i så fall remiterat honom till en annan läkare så de hade tagit alla prover de ska. min morfar har nämligen kol och hans var arbetsrelaterat men han rökning hjälpte inte saken. Så han slutade röka så kolen har stannat av men han  kommer inte bli fri från det men han lever ett normalt liv... i alla fall så är det under all kritik att man säger så och sedan gör man inget åt saken. Dessutom att bara säga att någon har det utan att göra något prov som styrker saken, enligt min mening väldigt skrämmande.

när jag kom hem från jobb idag hjälpte min snälle bror mig att fixa min cykel. tack för hjälpen. men när vi var färdiga tittade jag på min cykel som stått stilla en vecka nu. Tyckte det var något som saknades och då kom jag på det. Någon har stulit min ringklocka som jag har fått av min pappa so var en fotboll och en fot så när man plingar så sparkar foten på bollen. svårt att förklara. varför är min fråga varför kan man inte få ha sina grejor i fred:(
fast nu kommer min cykel att stå till vi ska byta etablering på jobb sean funderar jag på mig om jag inte ska skaffa mig inlines och rulla till jobb får se hur det blir

jag hann även tvätta idag. men även där gick det inte riktigt min vär för när jag kom ner så var det lite blött på golvet tänkte inte så mycket på det satte igång maskinerna sedan såg jag att den ena maskinen läkte så det var ju bara att stanna maskinen och vänta till den andre var färdig. jag visste inte riktigt var jag skulle ringa. fick tag i förvaltaren och han gav mig nummret så i morgon ska de komma och fixa den. men vad jag vill säga är att den innan mig har inte ringt och sagt  att den är sönder utan bara skitigt i den men hur tänker folk tror de att maskinfeen kommer på natten och lagar alla maskiner som är sönder. jag ringde och de sa att de skulle komma i på morgonen i morron. men vi vet hur det brukar går så jag satte en post it lapp på maskinen där det stod att maskinen läcker vatten. så ingen gör som jag inte roligt att torka upp allt det vattnet...

snart dax att gå och lägga mig är ganska trött idag. det är väl nu när man har vilat i helgen så är det tufft att komma igång igen.

så nu får ni ha det så great

kram på er och sov gott

annika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0